Sosyal ve ekonomik geliúmiúli÷in göstergelerinden biri olan sigortacÕOÕk,
geliúmiú ülkelerde oldukça geniú faaliyet alanÕna sahiptir. Büyük bir pazar potansiyeli
olmasÕna ra÷men, ülkemizde sigortacÕOÕk son yÕllarda geliúmeye baúlamÕúWÕr. Hem
ekonomik hem sosyal açÕdan ülkemizin geliúmesine katkÕda bulunacak olan
sigortacÕOÕ÷Õn, sorunlarÕQÕ belirlemek ve pazarÕn geniúletilmesi için öneriler geliútirmek
önemlidir. Günümüzde iúletmeler rekabet avantajÕ sa÷lamak için fiziksel faydalardan
çok, marka ve de÷er yaratma gibi soyut kavramlara odaklanmÕúlardÕr. øyi bir marka,
ürüne de÷er katar. Hem akademik araúWÕrmalar hem de iúletmecilik uygulamalarÕ için
çok önemli olan marka de÷eri kavramÕ, 1980’lerde ortaya çÕkmÕú ve pazarlamanÕn en
popüler kavramlarÕndan biri olmuútur. Marka de÷eri boyutlarÕ, ürünlere ve hizmetlere
göre farklÕOÕk gösterebilmektedir. AyrÕca, bu boyutlarÕn birçok belirleyicisi vardÕr.
Bunlardan güven, özellikle finansal hizmetlerde oldukça önemli bir unsurdur.
Bu çalÕúmada, hayat sigortacÕOÕ÷Õnda, marka de÷eri boyutlarÕ belirlenerek, bu
boyutlar ile marka güveni arasÕndaki iliúkiler açÕklanmaya çalÕúÕlmÕúWÕr. Sonuçlara göre;
hayat sigortasÕ hizmetlerinde marka de÷erinin marka ba÷OÕOÕ÷Õ, marka farkÕndalÕ÷Õ,
marka ça÷UÕúÕPÕ, algÕlanan kalite olmak üzere dört boyutu vardÕr. Marka güveninin,
marka de÷eri ve boyutlarÕQÕn önemli belirleyicisi oldu÷u tespit edilmiúti
Yabancı Sağlık Sigortası